Rize İyidere Lojistik Limanı aktarma merkezi oluyor

Date:

Yapımı devam eden limanın 2026 yılında işletmeye alınması planlanıyor. Rize İyidere Lojistik Limanı’na gelen yüklerin, Erzurum, Bingöl, Diyarbakır ve Mardin güzergahındaki karayolu bağlantısı ile Kalkınma Yolu’na entegre edilerek bölgenin lojistik ağında önemli bir rol oynayacak.  İyidere Lojistik Limanı, genel kargo, dökme yük, konteyner yükü ve Ro-Ro taşımacılığı olmak üzere yılda 13 milyon ton kapasitesiyle Karadeniz havzasında büyük tonajlı gemilerin yeni adresi olacak.

Rize şehir merkezine 20, Trabzon şehir merkezine ise 50 kilometre mesafede yer alan Rize İyidere Lojistik Limanı, Doğu Karadeniz’de Avrupa ve Orta Asya’dan açılan Kafkasya koridoru için de çok önemli bir noktada yer alıyor. Liman, aynı zamanda Kafkas ve Orta Doğu ülkeleri arasındaki potansiyel trafikten kaynaklanacak kombine taşımacılık zincirinin aktarma merkezi olacak.

Rize İyidere Lojistik Limanı’nın uluslararası ticaret yollarıyla olan bağlantısına dikkat çeken yetkililer, “Limana gelen yükler, Erzurum, Bingöl, Diyarbakır ve Mardin güzergahındaki karayolu bağlantısı ile Kalkınma Yolu’na bağlanacak, bu sayede, uluslararası ticaret yollarına bağlantısıyla Türkiye’nin stratejik konumunu güçlendirecek” dediler.

 Yılda 13 Milyon Ton Kapasite

Ulaştırma Bakanlığı yetkililerine göre İyidere Lojistik Limanı, faaliyete geçtiğinde İran’ın kuzey eyaletlerinin Dubai limanlarını kullanarak yaptığı 25 milyar dolarlık ithalatını bir aydan 15 güne indiren bir alternatif olarak hizmet edeceğini ve bu özelliğiyle bölgenin ve Türkiye’nin deniz ticaretinden aldığı paya büyük katkı sağlayacağını belirterek, “Limanımız genel kargo, dökme yük, konteyner yükü ve Ro-Ro taşıma olmak üzere yılda toplam 13 milyon ton kapasitesi ile Karadeniz havzasında büyük tonajlı gemilerin yeni adresi olacak” görüşüne yer verdiler.

2026 Yılında Hizmete Almayı planlıyoruz

Bu arada Rize İyidere Lojistik Limanında hızla devam eden yapım çalışmalarında yüzde 50 seviyesini aşıldı. Limanın ana mendireği 2 bin 700 metre, tali mendireğinin ise 470 metre uzunluğunda olacak. Bir kilometreden uzun rıhtım ve 60,5 x 272,5 metre ölçülerinde de Ro-Ro rıhtımı da inşa edilen Rize İyidere Lojistik Limanının 2026 yılında hizmete alınması planlanıyor.

ca

 

RİZE İYİDERE LOJİSTİK LİMANI KALKINMA YOLU’NA BAĞLANACAK

 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Rize İyidere Lojistik Limanı’nın Kafkas ve Orta Doğu ülkeleri arasındaki potansiyel trafikten kaynaklanacak kombine taşımacılık zincirinin aktarma merkezi olacağını bildirerek, yapımı devam eden limanın 2026 yılında işletmeye alınmasının planlandığı söyledi. Bakan Uraloğlu, Rize İyidere Lojistik Limanı’na gelen yüklerin, Erzurum, Bingöl, Diyarbakır ve Mardin güzergahındaki karayolu bağlantısı ile Kalkınma Yolu’na entegre edilerek bölgenin lojistik ağında önemli bir rol oynayacağını aktararak, “İyidere Lojistik Limanı genel kargo, dökme yük, konteyner yükü ve Ro-Ro taşıma olmak üzere yılda 13 milyon ton kapasitesiyle Karadeniz havzasında büyük tonajlı gemilerin yeni adresi olacak.” diye konuştu.

 Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum ile birlikte yapımı devam eden Rize şehir merkezine 20, Trabzon şehir merkezine ise 50 kilometre mesafede bulunan İyidere Lojistik Limanında incelemelerde bulundu.

Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin jeopolitik önemine vurgu yaparak, “Ülkemiz sadece doğu – batı eksenli koridorların değil; aynı zamanda, Kafkas ülkeleri ve Rusya’dan Afrika’ya uzanan kuzey – güney koridorlarının da merkezi. Doğu Karadeniz de Avrupa ve Orta Asya’dan açılan Kafkasya koridoru için çok önemli bir noktada yer alıyor. Limanımız aynı zamanda Kafkas ve Orta Doğu ülkeleri arasındaki potansiyel trafikten kaynaklanacak kombine taşımacılık zincirinin aktarma merkezi olacak.” şeklinde konuştu. Rize İyidere Lojistik Limanı’nın uluslararası ticaret yollarıyla olan bağlantısına değinen Bakan Uraloğlu, “Limana gelen yükler, Erzurum, Bingöl, Diyarbakır ve Mardin güzergahındaki karayolu bağlantısı ile Kalkınma Yolu’na bağlanacak, bu sayede uluslararası ticaret yollarına bağlantısıyla Türkiye’nin stratejik konumunu güçlendirecek” dedi.

 Yılda 13 Milyon Ton Kapasite

 Bakan Uraloğlu, İyidere Lojistik Limanı faaliyete geçtiğinde İran’ın kuzey eyaletlerinin Dubai limanlarını kullanarak yaptığı 25 milyar dolarlık ithalatını bir aydan 15 güne indiren bir alternatif olarak hizmet edeceğini ve bu özelliğiyle bölgenin ve Türkiye’nin deniz ticaretinden aldığı paya büyük katkı sağlayacağını söyledi. Uraloğlu, “Limanımız genel kargo, dökme yük, konteyner yükü ve Ro-Ro taşıma olmak üzere yılda toplam 13 milyon ton kapasitesi ile Karadeniz havzasında büyük tonajlı gemilerin yeni adresi olacak.” dedi.

 “İyidere Lojistik Limanımızı 2026 Yılında Hizmete Almayı planlıyoruz”

 Devam eden yapım çalışmalarında yüzde 50 seviyesini aştıklarını bildiren Uraloğlu, limanın ana mendireğinin 2 bin 700 metre, tali mendireğinin ise 470 metre uzunluğunda olacağını belirterek, “Bir kilometreden uzun rıhtım ve 60,5 x 272,5 metre ölçülerinde de Ro-Ro rıhtımı da inşa ediyoruz. 2026 yılında Rize İyidere Lojistik Limanımızı hizmete almayı planlıyoruz.” ifadelerini kullandı.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Paylaş

spot_imgspot_img

Popular

Daha Fazla İçerik
Daha Fazla İçerik

Turfanda hasat edilen domates serada 28 TL’den alıcı buluyor

Hatay’da çiftçiler tarafından serada yetiştirilerek hasat edilen domates 28...

Kira geliri elde eden mükellefler dikkat

Erzincan Defterdarı Ramazan Özdemir kira geliri elde eden mükelleflerle...

Tatlıcılarda Ramazan bereketi

Bolu'da iftar sonrası tatlı keyfi yapmak isteyen vatandaşlar, tatlıcılara...

Ons altın 3 bin doların üzerini gördü

Ons altın 3 bin doların üzerine çıktı, gram altın...